Urząd Gminy Bojszowy proponuje realne wsparcie dla przedsiębiorców w trudnym okresie epidemii koronowirusa. W związku z powyższym podejmujemy odpowiednie działania mające na celu pomoc przedsiębiorcom działającym na terenie naszej Gminy
W związku z wejściem w życie Specustawy każdy przedsiębiorca, który z powodu epidemii koronawirusa utracił płynność finansową i ma problemy by uregulować podatek od nieruchomości oraz podatek od środków transportowych, może ubiegać się o pomoc publiczną, która będzie udzielana w ramach pomocy de minimis.
- odroczenie terminu płatności podatku
- rozłożenie płatności podatku na raty
Każdy przedsiębiorca, chcąc skorzystać z ulgi/pomocy zobowiązany jest złożyć odpowiedni wniosek w tej sprawie oraz dołączyć stosowne dokumenty:
- wypełniony „Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis” zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. ( Dz. U. 2014 r. poz. 1543),
- informację przedstawiającą sytuację finansową firmy,
- wszystkie sprawozdania finansowe za rok ubiegły tj. 2019 (np. bilans, rachunek zysków i strat, sprawozdanie o przepływach pieniężnych), sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości,
- inne informacje / dokumenty potwierdzające argumenty zawarte we wniosku lub mogące mieć wpływ na rozstrzygnięcie w sprawie,
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie,albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.|Jeżeli z analizy dokumentów będzie wynikało, że w okresie poprzednich 3 lat wielkość otrzymanej pomocy publicznej de minimis przekroczyła 200 tys. euro, nie będzie możliwości udzielenia ulgi.
Każdy wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i po wykazaniu, że ograniczenia wprowadzone na terenie kraju w związku z epidemią koronawirusem, zaburzyły płynność finansową oraz naraziły przedsiębiorstwo na straty, jak również stanowią zagrożenie dla dalszej działalności firmy.
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do Urzędu Gminy Bojszowy na jeden
z poniższych sposobów:
- przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,
- przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),
- złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach urzędowania (parter biuro podawcze – wejście boczne od strony ulicy).
Dokumenty do pobrania:
Wniosek o rozłożenie zapłaty podatku na raty lub odroczenie terminu płatności.
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
Oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy lub o nieotrzymaniu pomocy.